Nu mai vreau să trăiesc pe planeta asta afurisită!

Standard

tumblr_lv4ezyvjWG1qcwokto1_500_large

Am ajuns, şi nu recent, la concluzia că pur şi simplu nu înţeleg rasa umană.  Nu pot numi exact momentul în care am avut gândul acesta,  este mai degrabă o idee care a crescut în mintea mea încetul cu încetul, alimentată fiind de aparenta nepăsare a celor din jur faţă de absolut orice, lipsa totală de înţelegere între indivizi, prostia nemărginită a unora şi, ca să dăm cărţile pe faţă, oamenii de doi bani pe care îi vedem, fie că vrem, fie că nu vrem, zi de zi la televizor.

Însă nu vreau să mă axez pe incultură, deşi o voi face fără ezitare într-o postare viitoare, ci mai degrabă pe ciudăţeniile umane, insuflate atât de adânc în personalităţile unora încât  îmi este greu să realizez că facem parte, la urma urmei, din aceeaşi rasă.  Şi nu vreau să insinuez că EU nu vin la pachet cu o serie de ciudăţenii proprii şi personale, însă sunt anumite lucruri pe care le găsesc ca fiind complet bizare şi mult prea răspândite, şi încerc pe cât posibil să le înţeleg si totodată să le evit.

Cea mai mare problemă a omenirii este că, deşi avem darul de a putea vorbi, nu suntem capabili să comunicăm. Da, este o uriaşă diferenţă. Suntem cu siguranţă cu toţii capabili să spunem “Mi-e somn!” dar complet incapabili în a exprima faptul că poate, jumătate din noi, prin această replică vrem să spunem “M-am plictisit, vreau să fac altceva!”. Iar lista poate continua cu n exemple, de la “Vreau acasă!” -> “Te urăsc!” la “Îmi place bluza ta!” -> “Iac, este cel mai hidos lucru pe care l-am văzut vreodată!” Şi nu zic că sunt un as al comunicării directe, poate uneori nu sunt capabilă să exprim lucruri doar pentru a nu mă confrunta cu consencinţele, pentru a nu răni oameni sau pur şi simplu pentru că nu conştientizez ce vreau de fapt, să exprim. Şi sunt sigură că asta este scuza tuturor, însă unii chiar abuzează de acest lucru, făcând orice interacţiune cu respectivele persoane aproape imposibilă. Este un lucru care îmi dă mereu bătăi de cap, iar uneori mă gândesc că ar fi bine să se facă Google Translate şi pentru un astfel de limbaj.

Pe locul doi în topul meu imaginar urmează dorinţa multora de a fi LA FEL. Nu mai întâlnim dorinţa de originialitate, ci dimpotrivă – hai să fim cu toţii ca X-ulescu, că pare fericit, respectat, probabil dacă încercăm să fim ca el aşa se va întâmpla şi cu noi. Şi să nu fiu înţeleasă greşit, chiar accept ideea de a avea modele în viaţă, dar ele trebuie stabilite cu grijă, şi conştientizând DE CE le-am ales şi care este amprenta noastră personală asupra lucrurilor deprinse de la acestea. Este trist că tot mai mulţi oameni deosebiţi se pierd în mulţime, şi o fac nu datorită cenzurii gândurilor, sau a lipsei de varietate în toate domeniile, cum era pe vremea comuniştilor, ci este o alegere voluntară şi conştientă. Nu uitaţi, o vorbă înţeleaptă spune că “Un original valorează mai mult decât o mie de copii.” Şi mare dreptate are!

În final, ceea ce observ incredibil de des însă nu pot înţelege este orgoliul exagerat, pe care, trebuie să recunosc, şi eu îl posed. Orgoliul nu face decât să ruineze relaţiile între oameni şi să facă această comunicare, care este vitală pentru toţi, aproape imposibilă. Şi totuşi, alegem să îl păstrăm. Şi cu el rămânem în final.

Ştiu că lucrurile de care m-am plâns mai sus au o foarte mică legătură unul cu altul, şi nici nu ştiu de ce le-am catalogat drept “ciudăţenii umane”, fiind sigură că sunt prezente peste tot, însă sunt nişte probleme care mă fac să găsesc rasa umană foaaarte greu de înţeles. Uneori îmi vine să mă iau, frumos, şi să plec de pe planeta asta, poate am norocul să găsesc extratereştrii care ştiu să comunice, sunt originali şi lipsiţi de orgoliu. Cred că totuşi eu aş fi cea care ar avea mult de recuperat în situaţia respectivă, deci mi-e bine pe Terra. Deocamdată.

Leave a Reply

